Regulamin

Regulamin sklepu internetowego b2b.eoptimo.pl

§ 1 Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy b2b.eoptimo.pl dostępny pod adresem: b2b.eoptimo.pl prowadzony jest przez eoptimo Poland sp. z
o.o. ul. Gwiaździsta 8/45, 53-413 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd
Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000559396, NIP 8961543154, REGON 361574684, o kapitale zakładowym 200 000,00 PLN; adres korespondencyjny:
eoptimo Poland sp. z o.o., S8 Park, ul. Rakietowa 29a, 54-615 Wrocław.
1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu
internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Kupującym za pośrednictwem Sklepu.
2. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostępnego pod adresem: b2b.eoptimo.pl. W ramach
Sklepu, Kupujący może skorzystać z następujących usług:
a. założyć oraz korzystać z Konta,
b. skorzystać i zapoznać się z warunkami i zasadami dokonywania zakupu Towaru/ów dostępnych w ramach Sklepu,
c. zawrzeć na odległość Umowy Sprzedaży,
d. zweryfikować status realizacji Zamówień,
e. dokonywać płatności z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży.
3. Możliwość korzystania z niektórych usług może wymagać od Kupującego zainstalowania na Urządzeniu oprogramowania
podmiotów trzecich, o czym Kupujący zostanie uprzednio poinformowany.
4. Zawarcie Umowy Sprzedaży występuje wyłącznie pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
5. Sklep nie oferuje ani nie zapewnia usług oraz funkcjonalności polegających na wprowadzaniu, edytowaniu lub publikowaniu
w ramach Sklepu opinii pochodzących od Przedsiębiorców, którzy nabyli dany Towar.
6. Realizując swoje obowiązki wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, Sprzedawca informuje, iż nie
dokonuje żadnej weryfikacji dodawanych wypowiedzi (opinii czy komentarzy), przede wszystkim nie weryfikuje ich pod
kątem tego czy pochodzą one od Klientów, którzy nabyli. W Internecie mogą być również prezentowane opinie
opublikowane na stronach internetowych osób trzecich. Sprzedawca nie zbiera samodzielnie tych opinii ani nimi nie
zarządza, podmiotem odpowiedzialnym za te opinie jest strona internetowa, na której takie opinie zostały dodane.
7. Warunkiem skorzystania ze wszystkich dostępnych funkcjonalności Sklepu przeznaczonych dla Użytkownika jest posiadanie
Konta.
8. O ile co innego nie wynika z Regulaminu, odnosi się on w swoich postanowieniach do Przedsiębiorców.

§ 2 Definicje
1. Sprzedawca/Usługodawca – eoptimo Poland sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 8/45, 53-413 Wrocław, KRS 0000559396, NIP
8961543154, REGON 361574684.
2. Kupujący – Przedsiębiorca, który dokonuje Zamówienia w Sklepie.
3. Sklep / Sklep internetowy - serwis internetowy oraz zbiór wszelkich danych, informacji oraz treści dostępnych za ich
pomocą, znajdujących się pod adresem internetowym b2b.eoptimo.pl, pozwalający na składanie zamówień na dostępne w
Sklepie Towary.
4. Konsument - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, jeśli zawarcie wyżej wymienionych umów
jest bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą, ale z treści tych umów wynika, że nie posiadają one dla takiej
osoby charakteru zawodowego.
5. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na
odległość (w ramach Konta i Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6. Przedsiębiorca - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (jeśli zawarcie umów jest bezpośrednio
związane z jej działalnością gospodarczą, a z treści tych umów wynika, że posiadają one dla niej charakter zawodowy), osoba
prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną wykonująca
we własnym imieniu działalność gospodarczą, i która korzysta ze Sklepu.
7. Konto – funkcjonalność Sklepu będąca zbiorem uprawnień Użytkownika, które zostały udostępnione w następstwie
zakończonej rejestracji w Sklepie oraz które umożliwiają skorzystanie z określonych funkcjonalności Sklepu, w tym dając
możliwość składania Zamówień.
8. Urządzenie - urządzenie elektroniczne (w szczególności odpowiedniej klasy komputer PC, tablet lub telefon) obsługujące
połączenie internetowe oraz przeglądarki wskazane w Regulaminie.
9. Użytkownik – Przedsiębiorca, który utworzył Konto umożliwiające korzystanie ze Sklepu.
10. Regulamin - niniejszy Regulamin.
11. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
12. Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego do zakupu, a także istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Towarów.
14. Towar - produkt prezentowany w Sklepie będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.
15. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towaru/ów w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, zawarta
pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, zawierana z wykorzystaniem Sklepu.

§ 3 Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: eoptimo Poland Sp. z o.o., ul. Gwiaździsta 8/45, 53-413 Wrocław.
2. Adres e-mail Sprzedawcy: www.b2b.eoptimo.pl.
3. Kupujący może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów mailowych oraz korespondencyjnych podanych w
niniejszym Regulaminie.

§ 4 Wymagania techniczne
1. Warunkiem skorzystania ze Sklepu przez Kupującego jest:
a. połączenie z siecią Internet w celu korzystania ze Sklepu,
b. dostęp do poczty elektronicznej,
c. posiadanie Urządzenia z zainstalowaną przeglądarką internetową Edge, Safari, Firefox, Opera, Chrome – w ich
aktualnych wersjach,
d. włączenie w przeglądarce internetowej cookies oraz JavaScript.
2. Sprzedawca nie wyklucza, że korzystanie ze Sklepu jest możliwe również za pośrednictwem nieaktualnych wersji
przeglądarek lub innych przeglądarek, niż wymienione powyżej, jednakże jedynie przeglądarki w ich aktualnych wersjach
wskazane w punkcie poprzedzającym zapewniają prawidłowe działanie Sklepu.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Sklepu wynikające ze stosowania przez
Kupujących Urządzeń lub oprogramowania nie spełniających wymogów opisanych w § 4 ust. 1.
4. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie Sklepu 24 godziny na dobę przez 7 dni w
tygodniu, co nie wyłącza uprawnień Sprzedawcy do wprowadzenia przerwy technicznej i czasowego ograniczenia bądź
całkowitego zawieszenia dostępu do Sklepu.
5. W przypadku wprowadzenia przerwy technicznej, Sprzedawca poinformuje Kupującego o jej wystąpieniu.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność usług lub przerwy techniczne po stronie pośredników płatności
lub dostawców sieci Internet, na które nie miał wpływu.

§ 5 Świadczenie usług drogą elektroniczną
1. W Sklepie dostępne są usługi świadczone drogą elektroniczną w postaci Formularza Zamówienia oraz Konta Użytkownika.
2. Korzystanie z Konta Użytkownika rozpoczyna się z momentem rejestracji oraz każdorazowego zalogowania się do Konta.
3. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego Towaru do koszyka w Sklepie.
Złożenie Zamówienia następuje po spełnieniu łącznie dwóch kolejnych kroków: po wypełnieniu Formularza Zamówienia
oraz kliknięciu pola „Finalizuj” lub inne równoznaczne pole informujące o obowiązku zapłaty. Kupujący do tego momentu
ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu).
4. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest potwierdzenie danych wskazanych przy rejestracji Konta oraz podanie
następujących danych, takich jak m.in. Towar/y, ich ilość, miejsce i sposób dostawy oraz sposób płatności.
5. Korzystanie z Konta oraz Formularza Zamówienia jest nieodpłatne. Ponad to korzystanie z Formularza Zamówienia ma
charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem.

§ 6 Informacje ogólne
1. Informacje podane na stronach internetowych Sklepu, w tym informacje o prezentowanych Towarach, a w szczególności
ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale
zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2. Sprzedawca dokłada należytej staranności w tym, aby graficzna prezentacja Towarów (zdjęcia, fotografie, grafiki
ilustracyjne) była aktualna i nie wprowadzała w błąd co do właściwości tych Towarów. Natomiast mogą one nieznacznie
odbiegać od rzeczywistego wyglądu tych Towarów z uwagi na funkcjonalność Urządzenia (np. jego system operacyjny,
rodzaj ekranu, stan baterii, ustawienia wyświetlacza).
3. Sprzedawca informuje, że w relacji z Kupującym jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów powszechnie obowiązującego
prawa.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą
wyższą lub niedozwolonym działaniem osób trzecich.

§ 7 Zasady rejestracji i prowadzenia Konta
1. Użytkownik może zarejestrować Konto w ramach Sklepu internetowego.
2. Rejestracja Konta wymaga od Użytkownika podania niezbędnych danych, takich jak m.in.: imię i nazwisko, numer telefonu,
adres email, dane do faktury, adres firmowy oraz adres wysyłki, dołączenia wymaganych dokumentów oraz zaakceptowania
niezbędnych oświadczeń, w tym niniejszego Regulaminu.
3. Konto zostanie utworzone w momencie zaakceptowania przez Usługodawcę wniosku o rejestrację Konta w Sklepie.
4. Korzystanie z Konta będzie możliwe po otrzymaniu od Usługodawcy niezbędnych dostępów do Konta. Dostępy zostaną
przekazane niezwłocznie po akceptacji złożonego wniosku o rejestrację Konta w Sklepie.
5. W momencie przekazania dostępów, Użytkownik może w pełni korzystać z funkcjonalności Konta oraz Formularza
Zamówienia.
6. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto. Każde kolejne Konto tego samego Użytkownika może zostać usunięte
przez Sprzedawcę.
7. Podczas procesu zakładania Konta, Użytkownik zobowiązany jest podawać wyłącznie dane prawdziwe, pełne i
niewprowadzające w błąd. Użytkownik ponosi odpowiedzialność z tytułu podania danych nieprawdziwych lub błędnych lub
wprowadzających w błąd.
8. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta zostaje zawarta z chwilą zaakceptowania przez
Usługodawcę wniosku o rejestrację Konta w Sklepie.
9. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia
Konta na adres email: platforma_b2b@eoptimo.pl. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym jest nieodpłatna.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub usunięcia Konta Użytkownika w przypadku naruszenia przez
Użytkownika Regulaminu, po uprzednim poinformowaniu Użytkownika o naruszeniach i wezwaniu do ich zaprzestania.
11. Przez naruszenia Regulaminu uzasadniające zawieszenie lub usunięcie Konta Użytkownika rozumie się:
a. wprowadzanie treści, o których mowa w § 8 ust. 5,
b. korzystania ze Sklepu z naruszeniem § 8 ust. 6.
12. Blokada Konta może nastąpić na czas nie dłuższy, niż trzy (3) miesiące.
13. Sprzedawca uprawniony jest do prowadzenia wszelkiej komunikacji z Użytkownikiem, związanej z naruszeniem przez niego
warunków Regulaminu i skutkach tych naruszeń (w tym kierowania do niego wezwań do zaprzestania naruszeń lub
informowania o długości blokady i jej zakresu), za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez Użytkownika w czasie
Rejestracji lub składania Zamówienia. Brak informacji zwrotnej od Użytkownika nie blokuje Sprzedawcy działań opisanych
w § 7 ust. 12.

§ 8 Ogólne zasady korzystania ze Sklepu
1. Składanie zamówień przez Kupującego na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu wymaga rejestracji w Sklepie i
możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających założenie Konta oraz realizację
Zamówienia wskazanych w § 7 ust. 2 powyżej.
2. Składanie Zamówienia odbywa się za pomocą Formularza Zamówienia, dostępnego na stronie Sklepu.
3. Każdy dokonujący Zamówienia Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres e-mail informacji
związanych z przebiegiem transakcji.
4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych, Sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne
odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu
pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
5. Zabrania się Kupującemu samodzielnie lub za pośrednictwem osób trzecich umieszczania w Sklepie treści:
a. nieprawdziwych, niepełnych lub wprowadzających w błąd, w szczególności w zakresie danych osobowych,
b. o charakterze bezprawnym, naruszających dobra osobiste i prawa osób trzecich;
c. stanowiących oprogramowanie zakłócające funkcjonowanie Sklepu (takich jak wirusy, konie trojańskie, skrypty i
oprogramowanie zmieniające kod Sklepu lub wpływające na funkcjonalność Sklepu) lub przechwytujące dane
dostępne w Sklepie, do których Kupujący nie ma praw.
6. Zabrania się korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający prawidłowe działanie Sklepu.
7. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie
każdego korzystającego z sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego
Kupującego szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By
uniknąć ryzyka wystąpienia tych zagrożeń, Kupujący powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują
ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.

§ 9 Informacje o cenach
1. Wszystkie ceny Towarów prezentowane w Sklepie są cenami netto, tj. nie są powiększone o należny podatek od towarów i
usług (VAT) i są wyrażone w polskich złotych.
2. Ceny nie zawierają kosztów dostawy. O koszcie dostawy Kupujący zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia.
Koszty dostawy są cenami brutto tj. zawierają podatek VAT i są cenami wyrażonymi w polskich złotych.
3. Cena podana w Sklepie w chwili finalizowania składania Zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Kupującego jak
i Sprzedawcę.
4. Bez uszczerbku dla ust. 3 powyżej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania
nowych produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź
wprowadzania w nich zmian.

§ 10 Oferowane metody płatności oraz dostawy
1. Kupujący ma możliwość uiszczenia ceny:
a. przelewem na numer rachunku bankowego wskazany przez Sprzedawcę,
b. w formie przedpłaty na wskazany przez Sprzedawcę rachunek bankowy,
c. korzystając z przyznanego kredytu kupieckiego z odroczonym terminem płatności.
2. Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronie Sklepu.
3. Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Kupującemu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji o dokonaniu płatności przez Kupującego.
4. W przypadku braku zapłaty, Sprzedawca anuluje Zamówienie a Kupujący, w celu ponownego zakupu Towarów objętych
anulowanym Zamówieniem, może ponownie je skompletować w ramach nowego Zamówienia.
5. Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Produkty dostarczane są do Kupującego za pośrednictwem jednego z przewoźników wybranych przez Kupującego w toku
składania Zamówienia. Koszty dostawy są uzależnione od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.
7. Koszty dostawy pokrywa Kupujący i są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
8. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia wraz z kosztami przesyłki udostępniana jest w podsumowaniu
Zamówienia oraz w potwierdzeniu Zamówienia.
9. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską.
10. Kupujący otrzyma na wskazany w Formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej potwierdzenie Zamówienia oraz
fakturę VAT.

§ 11 Zasady składania Zamówienia oraz zawierania Umowy Sprzedaży
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową
b2b.eoptimo.pl, zalogować się do Konta, dokonać wyboru Towaru/ów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu
o wyświetlane Kupującemu komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien:
a. wybrać Towar/y będące przedmiotem Zamówienia, a następnie dodać je do koszyka,
b. wypełnić Formularz Zamówienia poprzez potwierdzenie danych wskazanych przy rejestracji Konta oraz podanie
następujących danych, takich jak m.in. Towar/y, ich ilość, miejsce i sposób dostawy,
c. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku “Finalizuj” – Kupujący ma możliwość modyfikacji
wprowadzonych danych oraz przedmiotu Zamówienia. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Kupującemu
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4. Po podaniu i potwierdzeniu przez Kupującego korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone
zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.
5. Wysłanie przez Kupującego Formularzu Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży, zgodnie z
treścią Regulaminu.
6. Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. Sprzedawca jest uprawniony do odmowy przyjęcia Zamówienia w przypadku, w którym zamówiona ilość Towarów jest
większa niż ilość Towarów dostępnych w Sklepie. O odmowie Sprzedawca poinformuje Kupującego bez zbędnej zwłoki.
8. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym
a Sprzedawcą.
9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.

§ 12 Prawo odstąpienia od umowy - dotyczy Konsumenta
1. Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje – bez podawania przyczyny – prawo do odstąpienia od umowy, o
której mowa w § 7 ust. 6 w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy rejestracji Konta i ma prawo odstąpić od tej umowy
poprzez usunięcie Konta, co jest traktowane jako odstąpienie od umowy przez Konsumenta. Takie odstąpienie nie wymaga
podania przyczyn odstąpienia i nie wiąże się z ponoszeniem przez Konsumenta jakichkolwiek kosztów.
2. Zgłoszenie usunięcia Konta może zostać dokonane na adres email: platforma_b2b@eoptimo.pl musi zawierać przynajmniej
adres e-mail Konsumenta podany przy rejestracji Konta.
3. Po otrzymaniu zgłoszenia zawierającego dane pozwalające na identyfikację Konta Konsumenta, Konto zostanie usunięte
niezwłocznie. Do chwili usunięcia Konta Konsument jest uprawniony do dalszego korzystania z tego konta.
4. Kupującemu będącemu Konsumentem przysługuje – bez podawania przyczyny – prawo do odstąpienia od Zamówienia w
całości lub w części, a także prawo do odstąpienia. Powyższe prawo przysługuje w terminie 14 dni od dnia, w którym
Konsument (lub inna osoba trzecia wskazana przez Konsumenta) wszedł w posiadanie Towaru.
5. W przypadku, gdy Zamówienie obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg
terminu dla odstąpienia od Zamówienia rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument (lub osoba trzecia wskazana przez
Konsumenta) wszedł w posiadanie ostatniego z tych Towarów, partii lub części Towaru.
6. Do zachowania 14-dniowego terminu odstąpienia, wystarczające jest wysłanie przez Kupującego Sprzedawcy
jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od Zamówienia, przed upływem tego terminu.
7. Oświadczenie o odstąpieniu do Zamówienia może być złożone w następujący sposób:
a. na adres e-mail: platforma_b2b@eoptimo.pl (w tym wypadku Kupujący może skorzystać ze wzorca stanowiącego
załącznik nr 1 do Regulaminu), lub
b. poprzez dołączenie oświadczenia o odstąpieniu (przy czym Kupujący może skorzystać ze wzorca stanowiącego załącznik
nr 1 do Regulaminu, drukując go i wypełniając) do zawartości przesyłki zawierającej Towar objęty Zamówieniem, od
którego Konsument odstępuje.
8. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zawierać numer Zamówienia, oraz informację, jakich zamówionych Towarów ono
dotyczy – w przypadku braku tej informacji uznaje się, że odstąpienie dotyczyło całego Zamówienia.
9. Zamówienie, od którego Konsument odstąpił, uważa się za niezawarte. Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Zamówienia.
10. Zwrot płatności:
a. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez Konsumenta – w związku ze złożeniem Zamówienia –
płatności, w tym koszty dostawy Towarów, biorąc pod uwagę najtańszą z oferowanych form dostawy.
b. Sprzedawca zwraca otrzymane od Konsumenta płatności (w związku z Zamówieniem, którego odstąpienie dotyczy)
niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Zamówienia, przy czym Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania (w zależności, od tego,
które z powyższych zdarzeń nastąpi wcześniej),
c. zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakich użył Konsument, składając Zamówienie,
chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Konsument zobowiązany jest zwrócić Sprzedawcy (lub przekazać osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru)
Towar objęty Zamówieniem, od którego złożył odstąpienie.
12. Zwrot towaru musi nastąpić na adres:
eoptimo Poland Sp. Z o o.o.
Magazyn: S8 Park
ul. Rakietowa 29a
54-615 Wrocław
13. Konsument powinien dokonać zwrotu, o którym mowa powyżej, niezwłocznie, jednak nie później, niż w terminie 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od Zamówienia. Termin na zwrot uznaje się za zachowany, jeśli Konsument wysłał Towar przed jego
upływem.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru,
15. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
16. Prawo odstąpienia od Zamówienia nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Zamówienie obejmuje:
a. Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
b. Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
c. Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
d. Towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
e. Towar stanowiący nagrania dźwiękowe lub wizualne albo oprogramowanie komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 12 Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową - dotyczy Konsumenta
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar zgodny z Umową.
2. W razie niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym
paragrafie. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów
sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
3. Towar jest zgodna z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z tą umową pozostają :
a. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
b. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił
Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność i Towaru z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument, najpóźniej w
chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów
zgodności z Umową Sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i
ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez
przedsiębiorcę, jego poprzednika prawnego lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że
niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od dostarczenia Towaru, istniał w
chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub jeżeli domniemania tego nie można pogodzić ze
specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności z Umową Sprzedaży.
6. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy
Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są
niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do
zgodności z Umową Sprzedaży.
8. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie niezgodności
Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży, oraz nadmierne niedogodności dla
Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu lub odmowy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany
przez Konsumenta o niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży , i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, dla którego Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w
szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
10. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar
na swój koszt.
11. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Sprzedawca
demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na
swój koszt.
12. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
13. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od Umowy Sprzedaży, gdy:
a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 7 powyżej;
b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową sprzedaży zgodnie z ust. 9-11 powyżej;
c. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar
do zgodności z Umową Sprzedaży;
d. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od
Umowy Sprzedaży, bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. 6-12 powyżej;
e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową
sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru
niezgodnego z umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową sprzedaży.
15. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
16. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność Towaru z umową sprzedaży jest nieistotna.
Domniemywa się, że niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży jest istotna.
17. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na postawie Umowy
Sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu
do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można
rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
18. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca
zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu
jego odesłania.
19. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
20. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z ust.
6-19 powyżej.
21. Odstępstwo od warunków gwarancji określonych w reklamie na niekorzyść Konsumenta jest bezskuteczne, chyba że
oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie przed zawarciem Umowy Sprzedaży zostało sprostowane, z zachowaniem
warunków i formy w jakiej reklama została przeprowadzona lub w porównywalny sposób.
22. Gwarancja trwałości nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż
określone w ust. 6-12 powyżej.
23. Zgłoszenie Sprzedawcy praw, które przysługują Konsumentowi zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu, mogą
nastąpić poprzez złożenie reklamacji, na zasadach opisanych w § 13 Regulaminu.

§ 13 Reklamacje Zamówień - dotyczy Konsumenta
1. Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć Towar wolne od wad.
2. Reklamacje można składać:
a. mailowo na następujący adres e-mail: platforma_b2b@eoptimo.pl lub
b. pisemnie na adres Sprzedawcy do korespondencji:
eoptimo Poland sp. z o.o.
S8 Park
ul. Rakietowa 29a
54-615 Wrocław
3. W reklamacji należy podać: numer Zamówienia, dane kontaktowe Kupującego umożliwiające udzielenie odpowiedzi na
złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych
umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację o
uzupełnienie danych w terminie 14 dni. Brak uzupełnienia reklamacji w powyższym terminie może skutkować jej
odrzuceniem.
4. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 (czternastu) dni od daty ich otrzymania, ale Sprzedawca dołoży wszelkich
starań, by reklamację rozpatrzyć bez zbędnej zwłoki.
5. Kupujący zostanie powiadomiony o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą, w jakiej skierował reklamację do Sprzedawcy.
6. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z powyższych sposobów dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl. Kupujący będący Konsumentem ma również możliwość skorzystania z platformy
internetowej Unii Europejskiej (ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
7. Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta z
pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń (pozasądowego rozwiązywania sporów). Ponadto Sprzedawca nie
zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w punkcie poprzedzającym.

§ 14 Dane osobowe
1. Warunkiem sfinalizowania zakupów w Sklepie jest podanie wszelkich wymaganych treścią formularza rejestracyjnego Konta
oraz Formularza Zamówienia danych Kupującego oraz zaznaczenie odpowiednich pól stanowiącego akceptację zapoznania
się z Polityką prywatności oraz pola dotyczącego potwierdzenia zaznajomienia się i akceptacji niniejszego Regulaminu.
2. Dane Kupującego podawane podczas rejestracji w Sklepie oraz podczas składania Zamówienia będą wykorzystywane tylko
i wyłącznie w celu realizacji umowy w szczególności realizacji Zamówienia oraz rejestracji i prowadzenia Konta. Szczegółowe
informacje odnośnie przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie:
b2b.eoptimo.pl.

§ 15 Postanowienia szczególne
1. Postanowienia § 15 stosuje się do wszystkich Przedsiębiorców z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących jednoosobową
działalność gospodarczą korzystających z ochrony przewidzianych dla Konsumentów, przez właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
2. W zakresie zakupu Towarów nie przysługują Przedsiębiorcom uprawnienia wynikające z § 11, § 12 oraz § 13.
3. Sprzedawca nie udziela Przedsiębiorcy jakichkolwiek gwarancji co do jakości oraz przydatności danego Towaru do celu
jakiego dany Towar został zakupiony.
4. Do Przedsiębiorców zastosowanie będą miały przepisy powszechnie obowiązującego prawa w zakresie sprzedaży.
5. Całkowita łączna odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego będącego Przedsiębiorcą z tytułu sprzedaży danego
Towaru ograniczona będzie do wysokości ceny uiszczonej przez Kupującego za Towar.

§ 16 Postanowienia końcowe
1. Wszelkie treści zawarte w Sklepie podlegają ochronie prawnej i ich nieuprawnione wykorzystanie może stanowić
naruszenie prawa, w szczególności naruszenie autorskich praw majątkowych.
2. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa
polskiego.
3. Aktualna wersja Regulaminu znajduje się pod adresem: b2b.eoptimo.pl.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu to jest m.in.:
a. zmiana przepisów prawa mające wpływ na treść Regulaminu lub nałożenia określonych obowiązków na
Sprzedawcę przez organy państwa lub sądy powszechne;
b. zmiana w zakresie świadczonych usług, w tym ich usunięcie oraz prowadzanie nowych usług, oraz zmiana ich cen;
c. zmiana procesu zawierania umów sprzedaży w ramach Zamówień;
d. zmiana sposobu działania Sklepu;
e. konieczność poprawy ochrony prywatności Kupującego;
f. zapobieganie nadużyciom;
g. zapewnienie bezpieczeństwa lub stabilności Sklepu;
h. zmiana technologiczna lub funkcjonalna związana ze świadczonymi na podstawie Regulaminu usługami;
i. zmiana uwarunkowań operacyjnych, ekonomicznych lub rynkowych świadczonych usług objętych Regulaminem;
j. konieczność zmian redakcyjnych, korekty błędów pisarskich i rachunkowych;
k. aktualizacja danych rejestrowych, adresowych i teleadresowych, odnośników zawartych w Regulaminie.
5. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym nie będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd powszechny
właściwy dla siedziby


Załącznik nr 1
Wzór formularza odstąpienia od umowy dla Konsumenta
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: eoptimo Poland sp. z o.o.
S8 Park
ul. Rakietowa 29a,
54-615 Wrocław

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

Data zawarcia umowy

Numer zamówienia

Nazwa podmiotu

Adres

Numer telefonu

Data:

Podpis

(tylko jeżeli formularz jest

przesyłany w wersji

papierowej)

© SolEx B2B